Op zoek naar gezonde & betaalbare weekmenu’s? Klik hier...

Een opgeruimd bureau handig stappenplan

Je bureau is een plek waar je belangrijke dingen regelt. De administratie wordt vaak gedaan achter je bureau gedaan, je moet je kunnen concentreren op je werk en een rommelig bureau oogt chaotisch. In dit artikel een stappenplan voor een opgeruimd bureau.

🐐 Dit artikel is geschreven door Daphne.

Stap 1: wat kan weg op je bureau?

Een bureau is vaak een verzamelplaats van onzinnige dingen en papieren die je lang niet altijd nodig hebt. Begin dus met te selecteren wat weg kan en wat zeker moet blijven voor een opgeruimd bureau.

Kapotte pennen die het niet meer doen kunnen weg, beschreven notitieblokken met oude informatie heb je niet meer nodig en vieze kopjes kunnen naar de keuken. Schaf een map aan en stop hier alle belangrijke papieren in die je tijdens het opruimen tegen bent gekomen, zo houd je deze papieren goed bij elkaar.

Stap 2: orden je gegevens

Om te voorkomen dat je bureau volgende week weer een bende is, is het handig om een systeem te verzinnen waardoor je je bureau altijd opgeruimd houdt. Schaf bureau-accessoires aan en stop alle losse dingen hier in.

Een bakje voor pennen, prullenbak voor rommel die meteen weg kan en een bakjes voor brieven: een voor belangrijke dingen, een voor brieven en papieren waar je later op terug wil komen en een voor brieven die je moet versturen. Als je je hier aan houdt, blijft je bureau opgeruimd.

Stap 3: je bureau schoonmaken

Je zit bijna iedere dag aan je bureau, daardoor wordt deze plek snel vies. Het is dus belangrijk dat je je bureau en de omgeving hier goed schoonmaakt. Leg een pakje vochtige doekjes naast je computer, zodat je na een dag werken je toetsenbord en muis kunt afnemen. Als je je werkplek deelt met meerdere mensen is dit sowieso een pré.

Maak verder eens per week een sopje en daar neem je je computer en bureaublad mee af. Ook is het goed om minimaal een keer per week een stofzuiger rondom je bureau te halen. Vooral als je luncht achter je bureau liggen hier vaak veel kruimels en ander stof.

Stap 4: zo houd je je bureau opgeruimd

Nu je bureau opgeruimd en schoongemaakt is, moet je dit natuurlijk zo houden. Zorg er dus voor dat je een bepaalde routine ontwikkeld. Maak na iedere werkdag je computer met toebehoren schoon met de vochtige doekjes, sorteer je papieren direct als ze binnen komen en maak je werkplek geregeld schoon.

Zo houd je je bureau en omgeving schoon. Op deze manier werk je veel effectiever en als je een opgeruimde werkplek hebt, is je hoofd automatisch veel opgeruimder. Je baas en je administratie zullen je dankbaar zijn.

Hopelijk hebben jullie wat aan dit stappenplan, want een opgeruimd bureau is belangrijker dan je denkt. Daarnaast oogt je hele kamer opgeruimder als je het bureau netjes is opgeruimd.

Leukegeit nieuwsbrief 🥑

Schrijf je in en blijf om de week op de hoogte van de laatste leukigheid. Meer dan 47.500 mensen gingen je voor! 🐐

Geen zorgen – je gegevens blijven tussen ons.
Als je genoeg van me hebt kun je je op elk moment weer uitschrijven. 😊

Mekker je gezellig mee?

Goed om te weten
Door je reactie te versturen ga je ermee akkoord dat we je gegevens met zorg en liefde verwerken volgens onze privacyverklaring. 🐐

Navigate